SURAH AL'ASR -

SURAH  AL'ASR -

10.23.2008

ISU-ISU SEMASA DI MALAYSIA...




Sejak akhir-akhir ini, banyak isu-isu semasa terhidang baik di tv ataupun di dada-dada akhbar. Kadangkala bila membacanya naik takut juga rasanya dengan kemungkinan-kemunkinan yang ada. Sejak dari PRU 12 hinggalah sekarang, tak habis-habis negara tercinta dilanda dengan pelbagai isu. Hinggakan kadangkala boleh mengundang pelbagai spekulasi dan kontroversi. Sebagai rakyat marhaen, aku tak nak komen lebih-lebih. Tetapi aku perlu ambil tahu serba sedikit mengenai isu-isu tersebut.


Apa yang penting sekarang bagaimana aku nak survive untuk hidup. Aku masih menunggu pengumuman baik dari pak menteri tentang penurunan harga barang yang bakal diumumkan esok (kalau aku tak silap). Minyak petrol tak turun lagi ke? Harga dah bi bawah USD80. Tak kan nak rakyat nak bagi subsidi pula kat kerajaan. Dengo kata pak menteri Malaysia ekonomi Malaysia ok. Jadi kalau ok, bila lagi... turunkan lagi harga minyak tu... bukan je harga minyak, beras, susu bebudak dan macam-macam lagilah. Jangan cakap je... Maaflah kalau terlepas tulis.


Lagi satu tentang penyatuan Melayu kat Malaysia ni. Banyak dah seminar, kolokium dan ntah apa-apa lagi yang telah dianjurkan oleh badan-badan NGO atau kerajaan. Dan yang terbaru malam tadi aku tengok kat tv ada ntah seminar apa. OKlah tu... berseminarlah kita bersama-sama, carilah pelbagai formula dan cara untuk menyatukan Melayu... Agar Melayu akan terus gah di mata dunia... Apa yang penting kat sini macamana Melayu nak survive untuk hidup dalam keadaan ekonomi yang kata pak menteri tu ok.


Satu lagi isu yang terbaru kes dua student perempuan Melayu UPM yang dihalau dari kolej kediaman. Bebudak tu pulak antara student yang pandai beb. Satu lagi isu yang sensasi beb... tapi apa-apa pun lu pikirlah sendiri macamana nak hidup sekarang ni...


Satu lagi isu ialah melamine dalam susu bebudak. Anak aku dah tiga tahun. Jadi takut juga aku bila kata ada malamine dalam susu. Jadi kena berhati-hatilah untuk memilih susu untuk anak beb...


oklah aku ada keje nak buat lagi... adios...

Tiada ulasan:

Powered By Blogger